Går...

*...det att bryta en nedåtgående spiral?

*Jag slutade snusa för ett tag sedan. Detta har resulterat i att minst problem nått oanade höjder i aggro. Med tanke på hur månaden har utformat sig så borde Mange vandra omkring på små rosa moln då mitt kära AIK i en ganska jämn fight på fiendemark tog hem den åtråvärda titeln Svenska Mästare för att veckan efter fullständigt köra över samma skitlag i finalen i Svenska Cupen. Men så har inte fallet varit. Visst har tillfällen funnits då Mange varit överlägset bäst och fullständigt sett ner på alla vanliga människor men det har också varit helt tvärtom. Minsta motgång har resulterat i ett exploderat inre, minsta felsteg har varit något åt en katastrof, att någon skrattade vid fel tidpunkt har fått mig att i raseri lämna rum för hyperventilering för att lika snabbt som det exploderat försvinna ut i en pinsam tystnad. Värsta av allt är att jag förmodligen inte varit speciellt vänlig vid dom jag tycker om.

*I måndags var det som värst. Maken till Dr. Jekyl och Mr. Mange har jag nog aldrig varit med om. Allt som hände i negativ stämpel eller ens det tog jag extremt personligt och lät inte reprimanden vänta. För säkerhetsskull sköt jag från höften även innan något hann sägas som kunde få mitt redan usla humör att fullständigt kapsejsa. Ryktas tom att det var snack om drogtesta mig men det betvivlar jag på. Tur att man är fullblodsproffs och "enbart" lät kollegor få smaka på den verbala knytnäven.

*När jag kom hem på måndagen var jag på ett strålande humör förutom skammen över hur jag fullständigt spydde ur mig okvädligheter. Kände mig som en ärkeidiot och detta var med all rätt. Men det var då jag bestämde mig för att trots morgondagens usla pass i Hjärndöd AB portarna så skulle jag faan inte sabba någon annans dag! Så nu verkar old-school Mange vara tillbaka. Kommer alltid vara speciell, det är inte något jag kan eller ens vill ändra på. Men senaste tiden har varit riktigt tung så därför kändes det så fruktansvärt bra nu när det verkar som det har vänt. Att vakna upp på morgonen och hata den man ser i spegeln är fasen inte roligt.

*Positivt tänkande kan vara fruktansvärt svårt ibland men jösses vad det gör bra för själen! Jag kommer aldrig att uppskatta ett alldeles för speedat stojj när jag arbetar. Jag vill ha en proffsig inställning. Givetvis skall det inte vara sterilt men jag ser heller ingen glädje i att jobba i en atmosfär där man i telefon måste överrösta en sågklinga, brölande älgoxe, full fjortis eller för den delen en massa usla Göteborgsskämt. Det är inte riktigt min stil.

*Jag har fått några salta kommentarer angående AIK Hockey. Först och främst anser jag att hockey är en korpsport. En sport där allt handlar om att mjölka så mycke cash från kunderna som möjligt. Jag kan inte förstå att det ens finns några hardcore fans överhuvudtaget. Ta elitserien tex. 55 grundomgångar vilket resulterar i att du som hemmalag har minst 27 matcher i din isborg. Att som hardcore följa alla dessa resulterar i en kraftigt krymt plånbok. Priserna är hutlösa kontra underhållningen. Handen på hjärtat, hur är det möjligt att ens hålla sig vaken i omgång 27 där Frölunda Indians möter Brynär Tigers. Första 40 omgångarna gäller ju inte ett skit. När sedan plågan gått över och det vankas slutspel så höjs biljettpriserna än mer. 7 kvartsfinaler, 7 semifinaler samt 7 finaler!!! Nej fy faan.

*KHL <3 Gnaget. Jag tvivlar. Ett bra sätt att få slumrande supportrar att vakna till och få liv i sektionen för jag betvivlar att KHL kommer ge något större lyft för Gnaget. Jag har haft fel förr (haha glöm det utan detta var bara ett citat från någon som faktiskt haft fel förr) men jag tror inte detta kommer resultera i något annat än att förslaget röstas ned av en enig supporterskara.

*Frölunda Indians förresten. Hur kan det vara ok att heta så? Undrar om det skulle vara lika acceptabelt att heta Borås Jews eller Halmstad Talibans. Och hur kan man hålla på ett lag i fotboll för att sedan smälta samman med sina antagonister så fort det är isdans med klubba. Förvisso känns denna inavelsmentalitet igen även i Östergötland men då är det snarare att om du besöker Boxholm utan träskor så ligger du pyrt till eller överraskas i Ödeshög av att två dårar slår på varandra besinningslöst för att sedan få höra att någon utböling befinner sig i bynn (ja den kallas bynn av infödda Ödeshögare) helt plötsligt gå ihop och banka skiten ur den oskyldiga besökaren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0