Jag slogs...

*...med mina bossar.

*Jupp nu får man använda trollspöt i tjänsten med. Efter 14 timmars sadoutbildning med nästintill konstant maxpuls är man lite sliten i kroppen vill jag säga=). Efter lite uppvärmning där jag fullkomligt förnedrade D i kraft och balansövningar (vad blev det? 20-3?) så började slakten. Olika övningar med enbart ultravåld som försvar;). Nya positioner och ett konstant fotarbete vilket gjorde att andas kändes som en lyxvara. Att hålla igen var inte ett alternativ utan prestigen triggade både mig och D till att hålla ett ursinnigt tempo. Mycket roligt men MYCKET jobbigt:). Idag var examination och jag var sämst i gruppen men på något sätt klarade jag mig=).

*Har innan gjort detta i OV utbildningen men jag kan säga att detta var bra mycket mer lärorikt än vad OV-kursens dito var. Ett stort plus till instruktörerna som var väldigt duktiga på att lära ut!

*Söndag kväll: Kroppen är i behov av stora mängder kolhydrater för att klara morgondagens övningar. Vad passar bättre än en kebabpizza från mitt favvohak. Får in min pizza och samtidigt kommer en av gamlestans elit. Ett präktigt fyllo tillika
GAIS:are sätter sig bredvid mig. Vill beställa en falcon 7.3 men vilken krog säljer sånt skit så han får beställa en vanlig falcon och en 6:a jäger. Stinker som faan och är lite bitter efter Mendes sena reducering och senare kvittering. Jag ignorerar otyget(varför jag kallar honom otyg kommer senare) och koncentrerar mig på min pizza. Sedan börjar konversationen.
GAISare: Din jävla flintskalle!
Mange: Va? (Helt OK om det var någon polare som sagt det. Iofs bryr jag mig inte nämnvärt om någon annan säger det heller=)) 
GAISare: GAIS är inget världslag direkt men jag gillar dom ändå svarar han.
Mange: Ofaan tyckte jag (och undrade om jag kunde hört så fel.)
(så gick det en liten stund sedan kom nästa sak)
GAISare: Zigenarpack!
Mange: Huh vad vill du egentligen?
GAISare: Nej jag sa bara att GAIS tappade ledningen i sista minuten.
Mange: Ja, jag tyckte att jag hörde rätt(va faan vill killen)
(så gick det en liten stund sedan kom nästa sak)
GAISare: Blattejävel!
Mange: Nu får du faan ge dig. Låt mig äta min mat ifred nu!
GAISare: Vadå. Sluta prata med mig då. Du pratar ju med mig hela tiden!

Då rycker bartendern in och ber han hålla käften och dricka sin öl och inte prata med någon gäst innan han gick hem.
Detta är inget vanligt GAISrelaterat beteende och han skall vara glad att det var jag som satt där och inte någon annan med kort stubin. Han var ruskigt otrevlig och för första gången kände jag en viss irritation över dessa smädelser. Annars är jag själv en Clint Eastwood i filmen Gran Torino. Menar inget illa utan man kör stenhårt snack med sina polare (Arnold, D, R, C bland annat) och softar med dom som inte kan ta det(R sa det så bra idag. Allt Mange säger går in genom höger öra och ut genom vänster. Det är oxå syftet=)). Respekt till er alla brohs and girls! GAISaren var det bara synd om. En grabb (nåja närmare 60 än 40 ) som det gått illa för helt enkelt!

*Idag har jag gjort mig förtjänt av en pilsner:). Lär slockna tidigt idag=)

*Btw. Vi gjorde det jävligt bra allihop som nu förtjänat ihop rätten att bära trollspöt!

*Oj stort! Fick ett nytt vipkort till Rock baren idag. Nu släpper jag på min bojkot och funderar om man helt enkelt skall ta med sig min sköna rumpa och besöka stället till helgen. Antar att min frånvaro ställt till stora bekymmer för dessa individer och jag räknar med att röda mattan rullas fram för min återkomst. Nu är kortet signerat:P

Kommentarer
Postat av: RZ

Trollspö utbildningen är RIKTIGT rolig!! Gick den för ca 2 år sen, för att få ha den i tjänsten. Följer din blogg regelbundet ;)

2009-05-28 @ 12:52:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0