Fy faan...

*...vilket dåligt samvete jag haft idag!

*Månadens Höns går till Mange!

*Alla som läst spökjakten vet om att vi har ett uppdrag där vissa fått för sig att det bor en arg liten flintskallig man som inte vill lämna stället. Givetvis har Mange undersökt detta noga (pollys på bordet torde vara det näst bästa efter ouija board). Överraskande nog så visade sig att "spöket" valt att fly huset när Mange entrade och har sedan dess icke visat sig. Inga smällar i väggarna, inga grammofonskivor som spelar. Ingenting. Saken är den att jag gärna ser att det skulle finnas ett spöke där. Men ingenting tyder på att det finns något där förutom tre (3) olika vittnen som säger samma sak. Men majoriteten av besökarna kan vittna åt det andra hållet. Så även om jag vill att det skall finnas ett flintskalligt argt spöke som bankar i väggarna så har jag ruskigt svårt att se att det skulle vara så. Jag har i princip avfärdat det som båg helt enkelt.

*Nu var det V som skulle sitta där och undrade givetvis om stället. I det läget skulle Mange kunnat fimpa iden om det eventuella spöket men istället så fjärtar min hjärna och uttrycker mig extremt kryptiskt om att JAG inte sett eller hört något och majoriteten har det inte heller MEN (VARFÖR I HELVETE SKALL DET ALLTID FINNAS MED ETT MEN!) osså förklarar jag att det är tomtar som hört saker men givetvis är det bara trötta skallar och fantasi. Givetvis sket V fullständigt i det sista jag sa och tyckte det var riktigt tungt att behöva sitta där ute bland gastar och spöken. Nu löste det sig på ett tillfredsställande sätt ändå men nästa gång jag har otur när jag tänker hoppas jag Goofy ringer mig och skäller ut mig. Sätter mig på skitbevakningen och låter den drabbade få cashen! Jag har haft en sån jävla ångest för att jag ibland är så jävla dum i huvet. Jag hoppas V inte hatar mig allt för mycket nu. Skall försöka muta med glass imorgon och givetvis be om ursäkt för min avgasförgiftade hjärna. Förtjänar verkligen utnämningen till Månadens Sämsta Kollega Med Värsta Tänkbara Timing!

*Shorts och T-shirt!


Kommentarer
Postat av: H

Jag börjar mer och mer tro att hela den här spökhistorian är ett pr-trick från högre ort, för att hålla oss därute vakna. Hört ryktas om lögn och bedrägeri, kollegor med rävar bakom öronen osv.

Själv tycker jag det skulle vara tråkigt om det inte fanns någon där, efter att du slutade nattpassen blir det förfärligt ensamt och tråkigt därute. Faktum kvarstår dock att varje gång man råkar nicka till framåt småtimmarna hör man underliga ljud i gränslandet mellan sömn och vaka...visslar ledmotivet till Arkiv-X

2009-07-09 @ 15:22:49
Postat av: XXXXXXXL

Jag vet vad jag vet.

2009-09-01 @ 11:25:09
URL: http://tomashalberstad.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0