Lennart´s...

*...pokal kan lämnas av vid AIK´s kansli!

*kalmar ff - AIK 0 - 1

*AIK hade full kontroll på de svenska mästarna och kunde även om inte resultatet pekar på det, ta en ganska enkel seger. Jos Hooiveld visade återigen att han är en spelare av högsta klass och iår känns AIK´s defensiv ännu starkare. Ortiz har slutat med larvet att ligga och åma sig (falla lätt aka filma) och visar istället prov på hur man ska spela. Känns riktigt bra detta. Om man slår upp ordet hybris så finner man nog en gnagare på förstasidan men just nu känns det bra. 2 segrar av 2 möjliga. 90 poäng here we come!

*Har varit helt underbart väder nu en längre period. Pollen vräker sig över Mange vars immunförsvar är på högspänn vilket resulterar blodsprängda ögon, en snok fylld med snor(!) och astmaliknande symtom. Väntar bara på att björken skall slå till med full styrka.

*Min blogg fungerar som en backventil. Jag skriver om sådant som varit bra(Mange), dåligt, uselt(Jan Tauer), röv(arsenal), konstigt eller helt enkelt bara att jag haft en dag som inte gått dit jag ville. Jag skriver det på mitt sätt. Lyssnar sällan eller aldrig på vad folk anser att jag INTE bör skriva om. Bloggen har hjälpt mig att vräka ur mig dynga så man slipper ha skiten kvar inom sig. Jag är inte öppen för kritik. Här för jag min monolog med precisa som likväl kan vara värdelösa inlägg.

*Liverpool FC skaffade sig en otroligt dålig sits efter första matchen mot chelsea. Med ett bedrövligt samarbete mellan mittfält (lucas i synnerhet) och backlinjen så hotade chelsea gång på gång. Idag är det dags för retur och Liverpool måste ta ifatt ett 2 måls underläge. Masken är tillbaka, Gerrard spelar förmodligen dessutom, Torres i fin form så skall detta gå. Rafa sa att det var ca: 15% chans att LFC skulle grejja detta. Loozermentalitet säger jag utan hävdar att nu är det intressant och Liverpools chans ligger kring 80%. Så nu lads kör vi stenhårt och låter chelsea bita i gräset!

*En sista hälsning till Lucas Levia. Du är skit! Gör mig en tjänst och bryt benet!

*KOM IGEN NU LFC! NU KÖR VI!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0