Spökjakten...

*...del två. Spökjakten uteblev. Spökjakten uteblev då det inte finns något spöke där. Allt är bara påhitt av 3 mörkrädda gossar. Denna natt hade jag enbart med mig en bok och var inte på något sätt lika skräckinjagande som förra gången. Inte heller fick jag lyssna på Jerry W när jag åkte dit då skivan var borttagen! Men icke. Det såkallade "Knackspöket" var helt enkelt inte villig att slå i väggarna. Denna natt fanns inga pollys att kommunicera med och jag flashade heller inte mina biceps. Kanske tar ut varandra där eller så gillar han inte att skriva med pollys.

*Tanken slog mig. Du drömmer om en fin oxfilé som är sådär mör och perfekt grillad i ugnen. Men talltiken som serveras ligger där bara två Billys panpizzor. Jag drömde om att min mustasch skulle skörda stora framgångar hos det motsatta könet.
Drömde att man som Tom Sellec skulle i princip bara kunde knäppa med fingrarna så satt en donna vid mitt knä.
Jag drömde fel! Min ack så hatade mustasch verkade snarare skapa fiender, ve och hat än kärlek, värme och ljus. Att en sådan linje under näsan kan skapa sådan oreda i folks hjärnor.
Mina uppdrag jag skulle göra gick åt helvete. Folk vände mig ryggen. Jag fick känna kalla handen hos de flesta och hån från de andra. Bara fröken Bikini som stod vid min sida när vindarna blåste som kraftigast. Resten gav knivhugg efter knivhugg i ryggen och när jag stod där med kniven under näsan för att ta bort det som hatades så pass var det så att en tår började trilla ner. Min vän som satt där, som jag kommunicerat så mycket med under senaste veckorna var fullkomligt hatad. I detta samhälle är det inte tillåtet att se annorlunda ut. Det är fel att vara ful.
"Inte kul att va ful i en supersnygg värld, ser man ut som ett freak är man inte mycket värd. Har man öron som Dumbo å näsa som Gonzo får man prova heta linjen eller nån slags annons och hoppas att man hittar nån med starr, som inte ser att ens uppsyn är helt bisarr ¹"
Jag nynnade på en melodi från Frank Sinatra, Stranger in the night och satte dit min egen text. Jag med min mustasch, fäller tårar. Jag med min mustasch, är den ni hånar. Jag med min mustasch, är den ni sårar. Nuuuuuuuuuuuu.
Sen kom jag inte på något mer och lät kniven skära av det som föraktades så. Vilken lärdom har jag då tagit av detta? Att jag inte är någon Tom Sellec eller Ian Rush. Vissa skall inte äta oxfilé utan får nöja sig med Billy´s. Jag passade helt enkelt inte i mustasch och därför fick jag det straff som slog så hårt mot mig. Mina planer gick i stöpet och självförtroendet fick sig en törn. Men jag ger inte upp.
Då kommer jag genast in på mitt nästa projekt. Överkam!² Som ni ser på bilden där nere så märks det ju tydligt att killen där inte har alls några problem att få till det hos motsatta könet. Jag har helt enkelt tänkt i fel banor. En härligt lackad hårkeps vriden från bakhuvudet och fram är det som går hem tydligen!



¹ © Just D från skivan Plast. Låten heter "Inte kul att va ful"
² Tro mig kära peons. Det är ett skämt. Finns inte en chans att jag skulle skaffa överkam!

*Hoppas D är kvar nån kväll på jobbet så man får visa "All seeing eye". Det är fasen Mordor på riktigt!

Kommentarer
Postat av: XXXXXXXL

Uppenbarligen så finns det vissa kvalitéer som du inte besitter och om du inte är mottaglig för något så basalt som energi så undrar ju vän av ordning vilka andra inskränkningar och brister du har på din person. Vidare kan man ju även undra ifall dessa brister endast gäller din kroppsliga gestalt eller om din mentala dito även den har drabbats av denna skapandets nyck.

2008-09-15 @ 16:32:58
URL: http://www.tomashalberstad.eu
Postat av: X

Men. Överkam var väl en bra idé? där har du ju ändå en rimlig chans.. Du ser bättre ut i hår, dessutom har du en riktigt tjock kalufs i nacken så själva odlingen torde inte vara några problem? :D

2008-09-16 @ 07:56:17
Postat av: Fröken Bikini

Om du skaffar överkam så lovar jag att skaffa tjejen till högers outfit, deal? ;D

2008-09-16 @ 16:57:50
Postat av: é

Jag vill också se överkam! Kom igen nu! :p

2008-09-16 @ 22:47:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0