Beställt...

*...service på min sköna SAAB. Dyrt! 4k bara bussningarna sedan lite annat smått och gott.

*Igår var jag lat som få. Gjorde absolut ingenting och belönade detta med en pizza och pilsner. Träffade en gubbe (65-75) där som var smått berusad och lagom fräck i truten. Varför samlas sådana hos mig. Jag ser inte speciellt trevlig ut. Sitter med min pilsner och stirrar mest rakt fram för att inte ge någon nån orsak att ens försöka ta kontakt men lik förbannat sätter dom sig bredvid mig. Denna gubbe börjar lite lätt med att.
-Öh du grabben! Haru provat göra nån sån där själv?
-Pizzasallad frågade jag?
-Ja det är la gött? Jag har provat men det går faaan inte att få den som svartingarna får den till. Jag vräker på ättika och allt möjligt skit men helt omöjligt att få till det så gött som babianerna klarar.
-Döh röker du?
-Nej
-Faan annars hade du fått bju mig på en cigg! Jag kommer snart var itte orolig grabben
(hurray)
Går några minuter och gubben kommer åter in och raglar förbi mig och sätter sig vid automaterna och jag får min lugna stund med min just inkomna pizza. Trodde jag.... Känner en näve på min axel och med hög röst vrålar han:
-ÄR DET HÄR DU ÄR DIN JÄVLA SKOJJARE? DET ÄR LA GÖTT?
-Jo jag har suttit här en stund nu ja.
-Får jag sitta med dig?
-Sitter någon på stolen?
-Nej!
-Då kan jag knappast hindra dig va?
-HAHAHA du är la gooo elle. Du är la itte riktigt klok du elle? hahahahahaha
- Vad gör du?
-Äter pizza.
-Nej alltså vad gör du?
-Du undrar vad jag jobbar med? Jag jobbar som slusk.
-Oh faan är du en sån jävel? Det trodde jag itte om dig. Alltså griper du många blattar? Alltså jag är inte rasist alltså men jag hatar svartingar. Jag tål dom verkligen itte. (osså beställer han in en öl av bartendern som råkar vara från Iran och ger han dessutom 2 kronor i dricks) Man måste vara smart vettu. Svartingar gör allt för pengar och nu kan jag beställa en till för att jag gav han två spänn. Dom fattar inte bättre!
-Oki.
-Men du var från Småland sa du?
-Nej det sa jag inte. Jag har inte sagt vars jag är ifrån alls. Men om du måste veta det så är jag från Skänninge som ligger i Östergötland.
-Östergötland? Va fasen är det?
-Vet du inte vart Östergötland ligger? Vet du vart Västergötland ligger?
-Vänta nu. Jo det vet jag vart det ligger. För det är ju där vi bor nu!
-Just precis. Vet du vart Vättern ligger?
-Japp!
-Andra sidan vättern ligger Östergötland!
-Jasså du är värmläning din jävel! Och du har knullat och sprutat på allt som fanns i Värmland och nu skall du ta alla göteborskor?
-Nej den tanken har inte slagit mig faktiskt.
-Du är gift?
-Nej, jag är singel.
-Om jag vore du skulle jag sätta in en annons i tidningen eller åtminstone svara på annonser. Det finns massor av kåta 50 åringar som skulle älska att bli knullad av dig!
¨-Vänta jag skall röka igen. Sitt kvar grabben!
Jo tjena dig orkar jag snacka med!

Ett mycket givande samtal! Vad skulle man göra utan dessa orginal?

*Kanske inte behöver ha dåligt samvete för att jag inte dammsög min lägenhet under ledigheten. http://www.expressen.se/Nyheter/1.1293738/forskare-i-morgon-gar-jorden-under tydligen så går jorden under imorgon och det som retar mig är att jag hade tvättstuga igår. Den hade jag med lätthet kunnat slippa då kallingar och strumpor hade räckt förbi dagen D. Sablar men kanske slipper man slösa pengar på servicen då! Den som lever får se! Om jorden går under så dör jag med mustaschen i varje fall!

*Mordor kallar! Mange svarar!

Kommentarer
Postat av: Mr Onemountain

Hehe, bland det roligaste jag läst på länge. Stackars dig som inte fick äta pizza ifred. UNDERBART skrivet. Instant classic!!!



/D

2008-09-09 @ 22:13:01
URL: http://onemountainsplace.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0