Spökjakten!

*Sticker iväg från punkt A 22:30 och jag skulle ljuga om jag säger att jag inte var exalterad till max. Nu skulle det ske. Nu skulle jag gå en match mot mig själv. Kunde jag stå emot ett väsen som inte fanns för mina ögon? Som endast visat sig för Ö med en allt annat än skrämmande look(iofs så har jag sett mig själv på morgonen och blivit ordentligt rädd när brillorna suttit på plats). Vägen dit blev en vinnare då i bilen fanns en cd-skiva som innehöll inte mindre än mr Jerry Williams. Högsta volym och glädjen visste inga gränser när jag till toner av I can jive skrek detsamma. Entrar spökhuset strax före klockan 23:00, flexar lite med bröstmusklerna för att förklara för spöket att jag menar allvar. Dock så var jag pissnödig så för att verkligen visa spöket vem han hade att göra med så drog jag fram löken och släppte på trycket. Antar att spöket blev mer än imponerad av den synen.
Boken Arn, Spider-man, X-Men, en påse polly och en flaska Coca Cola placerades ut med stor vördnad. Sedan presenterar jag mig för spöket och förklarar att jag kommer sitta här under natten och han fick gärna göra mig sällskap men just nu måste jag ta en sväng och säkra upp stället. Innan jag gick ut på min runda så hällde jag ut en skopa polly´s på bordet och förklarade att om han ville något så kunde han texta med dessa.
Denna procedur gjorde varje tillfälle jag lämnade hyddan och det gjordes några gånger.
Efter säkring av området så återvände jag till mitt residens för att finna alla polly´s i en hög likt den jag lämnat. Något bitter och besviken försökte jag åter kommunicera genom att säga om du är här så knacka, bit eller gör vad fasen du vill men icke ett liv.
Klockan 23:41 ringer min telefon. Spöket säger jag tyst för mig själv. Det var väl inte helt fel heller men det var inte spöket jag hade tänkt mig. Det var mitt X. Inte det bra X:et utan den något mer av den labila sorten. Hon ville prata. Det ville inte jag så jag sa att jag jobbade och inte hade tid:D. Ruskigt stressigt hade jag det då man smällde i sig polly och zippade cola:>. Efter det korta samtalet så skyndade jag mig ut för att göra en yttre kontroll och hinna tillbaka till 12 slaget.
Kommer in igen 23:47 (yes en snabbis) och just innan den tidpunkten Ö hade fått sitt härliga knackade och det var jag mycket nöjd med. Pollyhögen var orörd men spänningen låg ändå på hög nivå. Klockan passerar 12 och inget händer. Börjar bli smått sne på den där tomten som sägs störa mina vänner med knackningarna. Förklarar att nu får du skärpa dig och ge dig till känna(finns det en mic där inne med recording så tror dom nog att jag är sinnesslö men jag ville verkligen ha kontakt). Samma procedur samma sak. Ingenting. Min pollyhög ligger lika säker som jag lämnat den. Han kunde väl åtminstone ha kastat ner en polly på golvet men icke! Den tjänsten ville han inte bju på!
Men så händer det! Klockan är strax efter klockan 3 och jag hör ett härligt muller. Men så morbid är jag inte så att jag skulle kunna sätta mig och skita tillsammans med ett spöke. Även jag har mina begränsningar så det fick vänta till jag kom hem:D Vad trodde ni? Att spöket skulle kommit att ge sig till känna? Mouahaha icke.
Avslutade natten med Jerry W och ingasandes till punkt A igen skrikandes: Det är då som det stora vemodet rullar in!
Och från havet blåser en isande, gråkall vind!

Epilog: Var det mina bröstmuskler som ställde till det för spöket eller var det månne att jag hivade fram löken eller kan det tom varit lukten från densamma som skrämde bort spöket. Hurvida dess veka psyke klarade av en natt med mig återstår att se. Kommer denna gestalt att någonsin visa sig åter efter fått en sådan kraftmätning som denna? Med en värme som jag besitter så förstår jag att spöket icke ville ta en batalj men jag skall ge den fler försök att ta mig, skrämma mig eller bita mig. Det vill säga om jag får chansen. Men för nu. Mange 1, spöke 0.

*A tycker jag skall ge fasen i och svara när träskmonstret ringer. Nej säger jag då är det bättre att ta det som jag har förfogat. Dizzen Mange style! Och när hon är nykter. Det biter hårdare>:]

*Det är dags nu. Det är dags att släppa tyglarna nu. Dags att förklara för den oförstående att detta är oacceptabelt. En kontakt mellan oss är fullständigt oacceptabelt. Det är en kontakt mellan kontroll och inkompetens. Dags att förklara att ett lejon knappast skulle ha ett förhållande med ett marsvin och med detta tycker jag synd om marsvinet att jämföras med dig! På samma sätt som att Zorro eller Dizzy skulle låta någon obehörig komma nära X eller att en apjävel skulle kunna spela för gnaget. Det är helt enkelt dags för en på mitt språk en dödande replik>:]. By the power of Mange obey me and leave me alone! Detta skall nästan bli en lycklig stund denna gång!:D En kort stund tillbaka till det jag var för 6 månader sedan. En person som sökte olycka och vrede. Men detta är sista gången för att sedan aldrig mer återvända!Det är dags nu. Avsluta skiten nu. Efter denna dizz lär hon inte höra av sig igen>:). Kan se er alla undra vad faan han snackar om nu men det är inte så illa som det låter:>.  Jag bara tänker ut en plan för att dizza ett X som verkligen inte fattar vad nej är, som inte fattar vad fasen jag menar när jag säger att hon inte känner mig. Dags för en presentation av mig!>:). Om inte det funkar så tar jag till plan-B:D.

*Ja för att inte skapa förvirring så är det "Dra åt helvete Mange Style" jag menar däruppe:)

*Jag hoppas jag gjorde D lite glad ivf med min redogörelse!

*Drama queen. Varför skall jag bli så melodramisk(funkar det ordet Ö? Instrumenten hör jag långt borta) så fort jag börjar närma mig komastadiet? Räcker väl med Back off bitch. Men för att håna mig likt Arnold gjorde med sina "små" lår (köpte korta shorts för att visa sina små lår sedan gick han på stan för att efter detta ta ett 2 timmar långt killerpass för att bygga på dessa lår)(Är man Arnold så är man)(Slut på inom parentes nu)(Jag lovar)(tror ni mig inte)(skit i det då) så får det stå kvar till allas nöje och till mitt förtret.

*Nöjd med hur sammanfattningen av natten blev. När man dessutom får chefen att skratta så är det världsklass ofc. Men iofs så förväntade jag mig inget annat. Det är världsklass när jag skriver något!

*Hahah snackar med C. Några sköna rader att slänga upp bara för det. Vi snackar om mitt psyk till X
(C)jag tycker det e sick, ere slut så ere, fuck u lixom
(Mange) Men det har ju inte gått så lång tid lixom. Bara sju år. Klart det svider fortfarande
(C) särskilt med instabilt psykfall som e tokful o HAR BARN
(C) Hahhahahha ja
(Mange) :D
Ironi funkar inte alltid på bloggar men för att klargöra en sak så skall det vara ett semikolonsmile på min första Mangerad

*Jag tar alla gånger detta på allvar dude. Finns han där så vill jag ha ett snack med han. Tydligen så funkade inte min Pollyexorcism men skam den som ger sig!

*Gillade verkligen detaljen med hur du ville kommunicera med hjälp av Pollys... Haha, det är ju för fasen långfilmsmaterial!!! Det där är fasen världsklass på den linen och det stämmer. Den raden skall inte bara stå i kommentarer utan den skall lyftas fram i något som kommer bli den nya bibeln! Manges blogg ÄR den nya flugan och ni lyckliga läsare har den med er. Fäll en tår att just ni hittat hit! OBS Hybris!

*Funderar på att kläcka den första. Fasen jag gör det så får vi se vad som händer! Jösses vad gott det är med denna gudabenådade dryck. Risken för svammel inom en snar framtid beror på dålig lina (inte det vita pulvret nu alltså utan min uppfinning INTÖÖÖÖRNÄÄÄT!) och inte alls pga att jag dricker sköna drycker;)

*Nu kommer en mastodont.
(Mange) Vad ville du igår?
(Mange) Törs du bara snacka med mig när du är full?
(psyk) Sorry
(psyk) Jag ska jue inte ha nån telefon i närheten när jag dricker....
(psyk) du kanske ska stänga av ringsignalen i kväll?  *skratt* (Avbryter kort.. Vem faan skriver *skratt* längre?)
(psyk) näh, men ärligt... Flåt
(Mange) Men alltså vad vill du då?

(psyk) måste man VILJA nåt?

(psyk) i kväll vill jag bli full, så mycke vet jag    (oh no!)

(Mange) Ja ringer man nån mitt i natten så bör man ha ett ärende

(psyk) nä, men oki, jag ska radera ditt nummer

(Mange) Ja men det låter bra. Men jag gillar inte att du ringer till mig. Kom till sak nångång!

(psyk) Jag SAKNAR dej

(Mange) Jag saknar inte dig! Jag är ledsen men om du tror att det skall bli oss igen så tror du fel!

(Mange) Jag vill inte vara elak men så är det. Jag kommer aldrig att falla för dig så är det bara.

(psyk) jag har inte svårt att hitta annat...

(Mange) Nej och jag hoppas du gör det
(psyk) hygglo asså

(Mange) Vadå?

(psyk) du skulle bara veta hur snygg jag är nu  HAHA
(Mange) Fjah grattis då. Jag har aldrig brytt mig om utseende förr så varför skulle mina känslor för dig ändras bara för att du är så snygg?

(Mange) Jag är skitful nu
(psyk) fan va dum du är

(psyk) men jag har faktiskt blivit en riktig pudding
(Mange) aja jag tror dig. Men jag skiter i hur du ser ut. Du får vara hur snygg du vill. Jag är inte intresserad av dig. Ju mer du tjatar desto fulare blir du i mina ögon.

(Mange) Utseende för mig spelar ingen roll
(psyk) *skratt* men du skulle bara veta vikket självförtroende jag har fått.... Blir uppraggad av allt UNDER 25 (WTF FFS *skratt* igen!)

(psyk) äh, ska inte reta dej mer

(psyk) min älskarinna kommer snart <--- det är var det mest intressanta! Lesbosex skall alltid respekteras!

(Mange) Alltså om du tror jag bryr mig om du blir uppraggad George Bush eller David Beckham så tror du fel. Glad att du har träffat rätt i ditt nylle men ska jag vara ärlig så bryr jag mig inte speciellt mycket om det. Grattis som sagt var

(psyk) puss på´re och ha det så najs

(Mange) Ja ha det så bra. Ge faan i o ring nu!

Inte så ondskefullt som jag hade planerat men kan man undvika krig så skall man göra det. Ringer hon inatt då jävlar är det dags för de tunga pjäserna! Vill inte knäcka flickstackarn men fortsätter hon ger hon mig inget val!


*Du har ingen rätt att kalla dig A så därför censurerade jag bort ditt mess!
 
*Mycke rapakalja idag men så är det ibland. Ibland är dagen en stor röra och så är det i detta fall!

*Tysk bajsporr! Men fy H det är ju äckligt ju!

*Vart skall jag ikväll? Vart skall jag hamna nu? Örgryte? Sommen? Skänninge? Ingen vet. Kanske i famnen hos H?>:}

*Jag blir beordrad att uppdatera min blogg men vad skall jag skriva när jag inget har att rapportera?

*Jag blir nästintill uppraggad nu;) Hon vill ha med mig. Måste vara rumpan som gjorde sitt. Eller var det kanske magen. :> Klart man ställer upp;)


Kommentarer
Postat av: Onemountain

Spöket höll sig borta alltså... Inte helt otippat med tanke på hur mycket du laddat upp. Gillade verkligen detaljen med hur du ville kommunicera med hjälp av Pollys... Haha, det är ju för fasen långfilmsmaterial!!! Nåväl 1-0 alltså. Får väl se vad som kommer att hända nu. Kanske har det fått sig en knäck. Eller kanske var det bara borta för en natt för att fylla på energi. Tata.

2008-07-19 @ 10:39:38
Postat av: Tomas

Någonstans så känns det som om mina äventyr med Johan (spöket) tas på allvar.

2008-07-19 @ 16:00:45
URL: http://www.tomashalberstad.eu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0