Hohoho.

*Min boss har en boss som också har en boss. Och den bossen är? Japp ni har helt rätt. Det är mig alla snackar om. Alla som är något känner till denna blogg. Likt intöööörnäts VIP room. Chef onemountain som han så snällt skrev i kommentaren längre ner (funderar på om han skall få en bokstav) försöker vara lite mer än vad han är när han skriver inlägget. Sanningen är att han i all prakt likt en japansk samurai kom kastandes på knäna och grät. Givetvis bad han om ursäkt och vis och förstående men framförallt förlåtande så övervägde jag detta. Ödmjuk diktator som jag är valde jag att fria istället för att fälla och varför jo det kommer ni få veta nu......

*----för idag är det mitt 22:a inlägg någonsin och detta kommer få följder. Vi kommer lotta ut Mange frisyrer, Mange nyllen samt idag kommer jag göra vissa roliga saker så som tvättstuga och kanske kanske till och med städa. Det sista är mindre troligt då det knappast anstår en sådan livsnjutare som mig att förnedras till detta.

*Första inlägget är kanske lite överdrivet men D har faktiskt varit inne och läst min blogg. Mycket snyggt gjort dessutom skriva inlägg. Där kommer mitt sköna budskap. Jag bestämmer! Min censurering! Mina ord! Min elajta och perfekta värld(vilken jag förövrigt är ganska ensam i)!

*Hyllas bör den som hyllas skall och det torde väl vara jag då? Givetvis är det så men det är inte mig jag syftar på denna gång. Även om jag är präktigt försenad så måste jag ju ändå ge mitt X en skön hyllning för hennes löneförhöjning. Kul när det går bra för folk! Faktiskt jättekul!

*Mycke svammel just nu men vaknade precis! Kommer roliga sköna inlägg senare efter lasset med tvätt!

*Stort! Stött just på en härlig kille. 14:00 och han var redan bra i gasen. Klart man skall utnyttja semester till fullo. LIVSNJUTARE!

*Tvättstugan. Träffar min granne. En pinsam tystnad inträffar. Försöker använda min uttröttade hjärna men plötsligt tar hon till orda (puh). Jag trodde du hade flyttat. Nej jag bor kvar men X har flyttat men jag är ju nattmänniska så mig ser du inte så ofta:). En vampyr=). Efter lite söndagssnack så avslutar jag enkelt med att nu får du ha en grym dag för nu måste jag äta frukost. Hon kollade med stora ögon på mig och skrattade:)

*Jösses jag fattar inte hur en människa kan prata så fort och osammanhängande utan att ha varit med om en trafikolycka eller något som gjort att man har fått en chock. Jag har en kollega som är sådan. Hon pratar i 110 knyck och man fattar inte vad människan vill. Igår var jag tvungen att säga till henne att vara tyst. Frågade henne om hon var stressad men det var hon inte. Då frågade jag varför hon inte pratade lugnare och framförallt avslutade meningen innan hon startade på den nya. Hon var helt oförstålig till vad jag menade så därför förklarade jag för henne vad hon sagt till mig. Kanjaglånaenfickla.Viharenmendenärliksomsönderplo.Alltsådenfinnsdärmeninga
batterierochdåfun.Kanjaglånatoan(En hel mening).JagharringtY17ggrmenhonsvararinte. Nej jag är inte stressad säger hon då. Nej men varför avslutar du inte meningarna för då? Jag fattar inte vad du säger när du pratar sådär. Du gör mig stressad! Efter lite munhugg så lugnade hon faktiskt ner sig. Och pratade någorlunda (nåja) långsamt.

*Ö hade blivit förflyttad från spökhuset till världens ände. Han glömde dessutom stänga av lyset så det dödade bilen totalt. Fick hjälp att få igång den men ack så illa den gick. Provade den imorse då den stått och laddat upp sig lite(trodde jag). Körde 20 meter sen slog jag på helljuset och då la servon av:D. Stor humor. Fortsatte med mitt expriment och blinkade med helljuset och då funkade den någorlunda fint. Testade då att ha helljuset på samt använda blinkers. Då tändes alla lampor i bilen samt stereon satte igång. VÄRLDSKLASS!! En sann sluskbil!

*J gick på semester nu. Han var nöjd....Den jäveln! Drygt 4 veckors dimma för grabben nu. Han lär vara trött när han kommer tillbaka!

*Angående spöket. Finns det ett spöke där så skall det ut såvida han/hon/det kan visa upp ett giltigt id som inte är spärrat. Jag skall alla gånger kontrollera om tinget som finns därinne verkligen har tillåtelse att bevista sig på en sådan plats. Sedan kommer jag även påtala  han(jag väljer att kalla det han då det oftast är vi som ställer till det) om hans urusla smak. Vara därute där det 364 dagar om året blåser och resten av timmarna får en känsla av vindstillhet men icke det är bara så att vinden vänder och då har man likom en sådan känsla i kroppen. Dessutom har han valt det äldsta huset med sämst möjlighet för att finna sig till ro. Det är inte speciellt vackert dessutom får han stå ut med en generator som kör igång lite då och då. Snacka om dålig tajming att välja just det huset. Förstår att han är kvar där och varnar oss. Orsaken till knackningarna är att han vill varna oss alla för att stanna därinne. Där har vi det!

*Nu slog hon till igen genom att rent spontant enbart säga "Hmzi". Slutar aldrig att förvånas av denna klena människa. Snart blir det dizz Mange style! Inte för att jag vill det utan för situationen kräver det!

*Tvättstuga klar. Som väntat ser fortfarande lägenheten ut som en knarkarkvart men det är en ny dag imorgon. Nya tag nytt mod och ny kraft! Imorgon sker det! Imorgon kommer lägenheten skina och vara så fräsch som det anstår en härskare som mig.

*Mycket bra. A hörde just av sig. Slipper man vara ensam ikväll=) men nu är det bara till att bestämma vad man skall göra:) Förslagen ligger på följande vis. Ut på stan och ta en öl eller två och snacka lite eller annars titta på film och promenad efteråt. Båda har sina fördelar och inga nackdelar. Möjligen att ölen tär på en mer än vad film och promenad=). Dessutom har hon lämnat ansvaret hos mig att välja=). Jag som haft tvättstuga och med en fantasi som inte är den bästa=). Lutar åt film faktiskt. Men jag försöker mjölka vad hon vill=).

*Många =). Jävla lunarmange!

*När jag hoppade ur duschen nyss glömde jag torka fötterna. Kan man säga att jag har skurat golvet då?

Kommentarer
Postat av: X (ej psyk-xet)

Tack för hyllningen! :)

Kul o läsa din blogg! Du verkar ha det bra! :)

2008-07-17 @ 15:04:17
Postat av: Onemountain

Jag vill väldigt gärna ha en mangefrilla om det går att ordna. Min frisering har bliit aningen eftersatt och har nu kommit in i det så kallade bollstadiet. Trimmerjäveln har havererat och det har liksom inte blivit av att köpa en ny. Ännu. Publicera gärna dina observationer gällande spökena när du varit där. Finns de där riggar vi videokameran och spelar in en modern Ghostbusters.



Hasta luego

2008-07-17 @ 16:30:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0