Äntligen "hemma"!

*Dagens Casualtips Gulsele style: Shorts och T-shirt med en passande myggmössa alternativt strupbyxor. Du kan helt enkelt klä dig hur du vill och du är ändå inte värst!

*Ö: Orsaken att jag inte skrev igår är pga att jag just nu befinner mig norr om nordpolen(Slå det du!), måste kuta med nollor och ettor till närmsta station för att kunna skicka några mess, slåss med isdinos och hajar stora som blåvalar. Yes jag är värst!

* Kom fram igår klockan 01:00, inte ens ett myggbett dom första tre minuterna. Något missnöjd faktiskt! I all missnöje går jag och lägger mig och hoppas på några sköna myggbett till morgondagen....

*Vaknar strax efter 11 och ute är det då drygt 27° i skuggan. Kommer inte undan värmen helt enkelt. Inte lätt att vara jag. Är man het så är man! Kollade till badvattnet utan att ha för avsikt att beträda badvattnet. Bara en teaser liksom. Ganska soft temp. Gissar på 18-20°. Funderar på att ta med mig C aka gråsälen ner till vattnet imorrn. Skall tilläggas att jag mycket hellre hade haft fröken Bikini med mig istället. Blir inga David Hasselhoff´s alterego Mitch Bucannon då inte. Drunknar han så gör han. Svävade iväg där lite. Tänker tillbaka då jag räddade den svårt skakade fröken Bikini Stora Delsjön´s kraftfulla underströmmer och meterhöga vågot.. Ahh vilka minnen;)

*Fisket då? Givetvis har vi fiskat. Då det alltid råder en rivalitet mellan C aka Öisaren och Mange så var tävlingen direkt igång. Mange visar sin prakt och efter 3-5 minuter glider första gäddan iland. En avund från C aka tarminnehållet kunde ses men självklart ödmjuk som jag är pikade jag inget alls. Efter den gäddan så var det stendött under en längre stund. Plötsligt så hugger det till igen och jag bärgar en skaplig Abborre (3 hg) och mitt leende var riktitat mot tarmfejset givetvis. Under några kortare perioder så drog jag borre på borre medans rövnyllet avundsjukt tittade på. Dock var det ingen size alls på dessa så dom åkte åter i sjön. Äntligen fick FF en fisk på kroken, en gädda knappt värt namnet och vi begav oss mot andra ställen som jag trodde kunde ge sköna napp. Ett kraftigt hugg och senare så fanns åter en gädda på min krok som bärgades och åter sattes i igen. Nu kom jag åter igen in i ett skönt flyt då strax efter en skön borre bärgades på drygt 6hg. Fortsätter att dra upp smått för att sedan hamna vid ett perfa ställe och C råkar få något liknande som mig (givetvis mindre), ödmjuk som jag är håvar jag in borren och råkar kasta min spinnare ganska nära där C hade fått sitt hugg. Pang Mange drar upp en lite större igen.
Fiskat idag med. Fått hur mycke aborre som helst men de har varit smått ofc. Dock har jag fått en som skulle kunna ha sparats för rökning men då brorsans hund stack så slängde jag den och letade efter jycken.

*Mange 2 Gäddor och 3 skapliga Abborrar, C 1 Gädda 1 Abborre. Mange rules, Mange krossar!

*C är en smygöisare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0