Om jag...

*...hade varit en värphöna så kan du ge dig fasen på att jag skulle värpa guldägg. Så jävla bra är jag!

*Hade möte med top notch. Ett mycket bra initiativ från den ansvarige! KRÄDD TILL DIG vem du än må vara! Kändes riktigt bra att få snacka ut då temperaturen varit ganska frostig mellan vissa delar av skiften>:). Ett mycket bra sätt att försöka lösa upp knutarna som bildats. Mycket av det som skett är pga missförstånd och en stor sked osmidighet (läs klantighet).

*Skall hjälpa minibossen lite under framtiden. Inget stort utan bara så att det blir perfekt direkt. Så är det med eldsjälar. Man står till tjänst:D.

*Sköna kommentarer eller rättare sagt frågor som man kan få när man är klädd till the black knight(eller urtvättad grå om du hellre vill det. Listas med 1, 2 och 3 osså har jag en och annan bubblare.

1. Ursäkta, du är väktare va? Ja jo det stämmer bra det. Bra du har möjligen inte en cykelpump på dig? Va? Nej jag har ingen cykelpump på mig.

2. Hej jag undrar om du kan hjälpa mig. Det vet jag inte men jag skall göra mitt bästa. Du vet inte när lisebergsvagnen går va? Nej!

3. Här får vi börja med en liten redogörelse först. Det är höst. Klockan är 02:40 och det spöregnar som det bara kan göra i Göteborg. Påväg till bilen så möter jag ett kategori 3 ¹skubb.
Hej du har möjligen inte en tvål på dig? (slår mig på fickorna) Nej du den måste jag ha lagt ifrån mig men jag undrar sannerligen var. Jag är allt en riktig slaver. Skubbet fortsätter en bit innan hon vänder sig om och vrålar.... MAN MÅSTE VÄL ÄNDÅ FÅ FRÅGA VA?. Jupp säger jag då.
Världsklass!

Bubblare1. Helt underbart när folk arga som bin kommer och vrålar på mig för att våra grejjor håller en sån pinsam kvallite. Inte ens ett kort kan man fixa så det funkar. Lugnt och sansat ber jag honom än en gång dra sitt kort och inget händer. Hmm kan jag få se på ditt kort så skall jag kolla vad som kan vara fel. Han räcker över sitt kort och det visar sig vara ett american express. Prova ditt ID kort istället för ditt bankkort. Vet inte men det borde funka bättre.
Världsklass igen!

Bubblare2. Inbrottslarm och väl på plats så möts man av en kvinna som sitter och jobbar. Man frågar lite försynt om hon är medveten om att hon måste ringa innan hon går in på objektet samt även larma av för annars går det larm. Ja jo det visste hon men det gjorde inte hon utan det gjorde Gunnar(figurerat namn). Var är Gunnar då så jag får prata med honom. Han har inte kommit än. O fasen. Men du nästa gång du går in här på en helg och Gunnar inte har kommit så kan du väl ta och ringa till oss så kan vi larma av. Oj vilken bra ide. (Denna hade fått ett nummer om det hade hänt mig men får räcka som bubblare istället då den hände G)

*Julfest ikväll. Blir lugnt.

*Om inte comhem skärper sig så drar dom på sig mitt oheliga vrede!

*Just fasen. Säger farväl till mitt liv. Inte så dramatiskt som det låter utan jag har köpt ett lir som kommer döda all eventuell social kontakt med omvärlden för all framtid. Spelet heter WoW (World of Warcraft) och min gubbe har det mäktigaste namnet!

*Haha vilken sopa jag är. Glömde ju förklaring på fotnoten:D

*¹skubb. Hämtat från Mangepedia. Ett skubb, flera skubb. Skubb delas upp i kategorier. Klass 1, 2 och 3.

Klass 1 skubbet kör ofta bil. En ganska risig bil ofta med flera anmärkningar från besikning och inte helt ovanligt att den är avställd. Är väldigt klåfingrig och tycker sig att allt dom hittar får man. Brukar vara något slitna i ansiktet men i övrigt i ganska fin form. Inte helt lätt att känna igen ett sådant på håll utan det krävs nästan att man för en konversation med dom.

Klass 2 skubbet cyklar ofta. Har allt som oftast en ryggsäck. Ses i regel i duo eller gärna i grupp. Har en väldigt ärrad stil och likså utseende. Detta beror nog på att dom lägger alla sina penningar på cyklar då du ser dom inte helt ovanligt cyklar förbi första gången under kvällen med en skön mountainbike kategori ny för att senare cykla förbi med inte helt ovanligt en annan ännu finare mountainbike eller rentav cyklar på den gamla och har den nya bredvid sig. Har även sett dom sent på natten med en fotölj på cykeln men det tillhör ovanligheterna. Händer också att dom kör en bil men denna är _ALLTID_ avställd med en gedigen lista på fel från senaste besikningen som visade sig varit 1997.

Klass 3 skubbet lunkar fram. Har gärna en rulle skarvsladd med sig som han hittat. Svårtolkad i språket men när man verkligen lyssnar på dom så finner man att dom ofta besitter lösningen på världsfreden samt miljöproblemen. Ett klassiskt fall var när jag satt i bussen och lyssnade på ett gäng som skulle till domstolen. Dom snackade alkoholpolitiken och var minst sagt irriterade över att alkoholskatten hade höjts men nu igen skulle gå ner. Konversationen var något som detta. "Fy fasen för regeringen. Först höjjer dom skatten på spriten för att vi skall dricka mindre. Men inte fasen gör vi det. nääee.. Det ända var att vi behöver sno mer grejjer för spriten blev dyrare. Nu äntligen sänker dom den igen. APPLADÅDER SÄGER JAG BARA. APPLADÅDER!!"(Där klappar han händerna samtidigt så jag antar att han menade applåder)

Kommentarer
Postat av: D

Underbart och dokumentärt. Efter några år i branschen så får man upp roliga minnen gällande varje kategori du radat upp. Sedan var det individen med kreditkortet och den usla kortläsaren. Sådana har vi dagskiftet åtminstone någon gång i veckan. Ha det. Hej.



/D

2008-12-11 @ 19:10:46
Postat av: Ä

Det är väl klart att man har lite flytande tvål i bakfickan till sina medmänniskor i nöd. Har du missat det mango?

2008-12-11 @ 20:42:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0