Julfest...

*...ångest, promenad och ordentligt sjuk...

*Julfesten var riktigt bra. Slapp irritera mig på andra lågpannade idioter utan var ensam på den täppan. Mycket trevligt och väldigt god mat och givetvis kuuuunde man inte låta bli att snacka med fd parkeringvakterna:D. Dom visste att dom inte skulle ta mig på allvar men kunde inte heller köpa min retorik och smilet var upp till öronen. Efteråt bar det iväg till Harrys. Tydligen har dom klubb akut där varje torsdag. Trodde det var något som rullade vidare sfrån ställe till ställe men icke. Dansade givetvis som aldrig för (nåja, såg väl mer ut som jag var ordentligt skitnödig men vem fasen bryr sig). Efteråt när det var hemdags så blir jag anfallen av en jänta. Förvånad? Jupp!Efter visst besvär får jag in henne i en taxi men då ber hon mig om telefonen och slår in sitt nummer och ber mig ringa om 2 minuter. Visst skitbra så gick jag ner mot stationen. Ringde och hon bad att få ringa upp. Gjört. Osså 2 sekunder senare ringer hon och babblar som fasen för att helt plötsligt näe kan jag ringa imorrn? Varför då? För att jag vill det. Oki gör så du. Då hade jag kommit en bra bit på vägen och manligt idiotiskt som man är så väljer man att följa det spåret och gå hem. Skulle jag inte ha gjort....

* Vaknade upp fredag med "NEEEEJ FY FASEN VAD JAG HATAR MIG SJÄLV!!!" osså började jag gå igenom det som hände igår och fann att jösses jag gjorde inga idiotgrejjer alls ju. Förutom att dansa men det har jag ju liksom räknat bort sedan länge. Det kvittar om jag sätta cementkluppar som dojjor så kommer jag ända skava runt på dansgolvet i tron att jag verkligen behärskar detta. Halsen kändes inte helt oöm och jag misstänkte att promenaden på någon timme i min kombinerade höstjäcka/tröjja inte var det bästa skyddet mot minusgrader. Väl på jobbet så tänkte jag inte så mycket på det förrän mot efternatten då det började sätta sig lite på lungorna.

*Lördag. En dag jag borde lyssnat på kroppen och lagt Arnold åt sidan. Vaknar ganska sent så vill inte sätta kollegor i kläm så jag biter ihop. Ipren och lite käk och iväg till jobbet. Känner mig ordentligt matt men Arnold i mig pushar vidare. Får plocka fram min nya natotröjja för användning. Mycket irriterande. Ömsom frös man ömsom var det bastu. Frossan satte in första gången strax efter midnatt. Skönt på något sätt och hanterbart. Halsen hade fått sig ett ordentligt skjut med en obarkad tallstock och jag kände att tiden inte gick så fort som jag ville.

*När jag väl kommer hem hade jag 39.5° i kroppen och en sådan frossa att om jag haft en brud bredvid mig i sängen så hade hon garanterat fått multibla orgasmer av vibrationerna så jag utstötte för det var helt otroligt vad jag skakade. Hade tagit en värktablett klockan 04:00 och fick alltså vänta till 10:00 innan jag kunde ta en till. mellan 06:30 och 10:30 låg jag vaken och frös som fasen. När jag äntligen fick ta min tablett ringde jag the dudes och fick lämna det bittra beskedet att jag inte skulle vara tillgänglig under natten. Efter det somnade jag. Och vaknade 25 timmar senare (vaknade till under dessa 25 timmar när frossan tog tag i kroppen igen och tog en ny ipren men somnade om direkt). Febern låg på 39.2° efter maratonsömnen men kroppen värkte av att ligga ner så upp och pälsa på mig och fixa något snabbt att käka innan yrseln slog ut mig totalt. Gick och la mig 06:20 nästa morgon och kort därefter skakade det till i sängen. Trodde det var sopbilen som gjorde något dumt men har läst i efterhand om att det var ett jordskalv. STORT!

*Efter att ha sett flertalet rent ut sagt usla filmer så gläds jag att jag äntligen fick tummen ur röven och såg Rise of the footsoldier. Ruskigt bra film som är baserad på sanna handelser. Brutalt rå, bra story, försöker inte försköna stilen. Klart sevärd för dom som inte är känsliga.

*Läste en chat med Jan Guillou för ett tag sedan där han kallade alla som laddade ner för bland annat hans material för tjuvar. Jag skulle vilja säga att den som är tjuven är JG. Att han kunde sälja sina verk (Arn-böckerna, som tillråga på allt är riktigt bra) och låta filmskaparna fullkomligt våldta manuskriptet så pass är fasen kriminell. Att med gott samvete kunna ta betalt för dessa rullar är nog en av de större kriminella handlingar som gjorts i Sveriges historia. Arn-filmerna är rövdåliga!

Kommentarer
Postat av: C

Rise of the footsoldier är ju så old, nu skall du se Cass. Storyn om Cass Pennant, helt ok med.

2008-12-17 @ 01:00:25
Postat av: Anonym

Flaska

2008-12-17 @ 20:33:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0