Sinnessjukt fiske!

*Dagens Casualtips: Shorts och T-shirt

*Andra dagen i rad som temperaturen inte tar sig över 20° verkar det som. Gårdagen var ganska mulen men avslutades på storstilat sett med vindstilla och en härlig solnedgång. Tyvärr så hade jag bara C´s nylle att glo på så någon romantisk känsla fanns där ej.

*Två dagar sjukt fiske. Inte att det nappat så där sjukt mycket utan hur det har nappat.Detta är givetvis min sanning och det är givetvis den enda sanningen vad än C må säga. Börja med torsdagens fiske. Med några sköna pilsner i båten så satte vi iväg. Självklart tar jag åter kommandot i den prestigefyllda tävlingen så C och jag har. Kvantitet är det ända som gäller vid Gädda just och kvallité vid Abborre. Hur som helst efter många tusenbröder så satte vi fart över älven för nya jaktmarker och då smäller det till i C´s spö. Liten Abborre säger parveln. Jag slår av motorn för att vara behjälplig med hoven då jag vet att hans känsla för fiske är lika stort som hans bollkänsla. Maken till okunnig människa och kunna lita på nybörjarturen konstant. Hur som helst så kommer abborren in och då säger han att det är någon större sak på. Jag sticker ner hoven och plockar upp en gädda och han drar sekunden innan upp abborren. JAG PLOCKAR GÄDDAN med hoven (utan någon som helst inblandning av C alls eller hans spö). Han hävdar lögnaktiga slynan som han är att det var hans gädda. Jag kan sträcka mig till att erkänna att den följde hans borre men ack att det var jag som tog den! Kallas Fishing Mange Style. Kommer bli stort som tusan:) Efter lite häckling så fortsatte vi fisket och C bevisar åter sin kunskap i fiske då han helt sonika korsar min lina vilket kostar mig flertalet meter lina. Småirriterad knyter jag på en jigg för att testa lite bottenfiske. Jiggen var något jag mer än gärna kunde offra så vi drog in i en känd vik som innehåller många stubbar med tillhörande rötter att fastna i. Kastar ut och får samtidigt trassel vid spötoppen. Medans jag trasslar upp så hugger gäddan på min jigg. Jag gör inget mothugg för spöet ligger helt fel. Gäddan hoppar upp i luften och sliter av linan. Något småsnopen kan jag säga:D.

*Gårdagens fiske stavas många gäddor. En gädda sliter av C´s tafs(fasen vad synd>:]). Hur som helst vi sticker in i gäddhålet. Ett ställe som farsan som yngre fiskade mycket i och drog mååååånga gäddor (berättat av farsan så trovärdigheten kan diskuteras). Börjar lite enkelt att mitt skeddrag lägger sig fel. Surfandes på ytan så vevar jag i hög hastighet för att snabbt få kasta ut igen. Pang så hugger en gädda mitt drag i luften:D Riktigt liten men det såg coolt ut. Vevar in gäddan och släpper ut den och pang så smäller det på stjärtfejjat C´s drag. Efter en kamp på 3-5 minuter så bärgas en 4 kilos gädda (störst hittils i år). Nöjd som han just fått ett blåsjobb av en mört så softade han medans jag satt på ett ganska oprövat drag. Jerkbait eller som man roligt kan säga, Cbait. Detta drag är ett wobblerliknande drag men har ingen sked så den glider på ytan. I draget ligger en kula som ger det ett härligt skramlande ljud som skall locka fisk till att bita. Första kastet har jag redan kontakt men hugget kontra motthugg blev inte alls tajmat. Efter några fler kast på bytte jag ställe och la ut draget perfekt. Inget hugg den gången heller men jag var bergsäker på att det skulle nappa där. Kastade ut igen och pang! Med ett hopp tog gäddan mitt drag och en kortare kamp så var den bärgad och isläppt igen. C ville inte vara sämre utan la ut sitt Ö&B skeddrag ganska bra för att vara han. När han vevat in nästan hela vägen så ser man från sidan en våg pressas fram och gäddan satt åter fast. Riktigt snyggt att se. Gårdagens fiske var br under senare delen av kvällen. Men helt klart dominerar jag fortfarande kvantiteten och kvalliteten. Vem fasen äter gädda liksom.

*Skulle hjälpa farsan med djungeln som han har samlat ihop här bakom huset. C börjar med att slita av startsnöret på trimmern. Okunniga människa. Så I am doing it the old style och plockar fram lien. Morsan var föga imponerad och säger följande. -Ja du var ju inte helt värdelös men bra nära ivf. Skönt att veta att man har hennes förtroende:D Efter några minuters li(d)ande så gav jag mer eller mindre upp. Lie och Mange funkar inte ihop. Blev bara seg i armarna och gräset la sig bara ner ändå. Farsan försökte lära mig men han var minst lika bedrövlig som mig med den saken. Hade gått fortare att klippa djungeln med sekatör.


*A my luv: Här har jag ingen mottagning alls:) Men imorgonkväll kommer jag återvända till civilisationen så då tar jag kontakt med dig min sköna:). Är du i Gävle så kidnappar jag dig när vi passerar:)


*Sitter just nu med 2g bredband. 0.386 mbit och en seg laptop som tråkar mitt bloggarhumör. Detta kommer åtgärdas snart.


*A: C ville att jag skulle säga att han fixade det ändå. Så du behöver inte slå han eller vara arg på han=). Han blev rädd när jag hotade med dig;)


Kommentarer
Postat av: Jerry W.

-Det är dååå som det stora veeeemodet rullar iin!



(Hoff saknar sin badkamrat, tur att bloggen lite tar udden av abstinensen)



Och vem fan tog bort skivan från bilen??! :P

2008-08-02 @ 14:42:40
Postat av: C

Ganska många lögner här om jag får säga det, Jag ägde fisket, Mange var en bisittare under min uppvisning.

2008-08-04 @ 01:32:54
URL: http://glennatslaetten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0