Igår dog...

*... tydligen inte fotbollen.

* Trots stora möjligheter till ren så väljer jag att denna gång ta short och t-shirt som casualtips!

*Mycket intressant detta med AIK - Vraken. Igår var det åter "här dör fotbollen" material men denna gång var det Vraken som ställde till det och därför kommer en liten jämförelse från sportbladet.

AIK - Vraken 2008

Supportrar kallar det kärlek - det är kvalificerat skitsnack
"Hoppades överleva"
Skandalen kunde ha stoppats
"Självklart ska vi tacka vår fans"
Domaren tveksam
"Klart det var en fördel"
På planen var "Sulan" störst
De senaste årens skandaler
Maanoja: Det kändes farligt
Hansson: Från min vinkel var det straff
Tre gripna efter skandalderbyt
Sleyman: Stäng av dem på livstid
AIK tappade segern efter avbrottet
"Sulan" osannolik poängräddade
Ny läktarskandal på Råsunda

För skoj skull jämför vi då med hur det såg ut 2004 runt derbyt "där fotbollen dog".

"Ligistdjävlarna förstörde matchen"
Polisen hittade 27 brandbomber i samband med derbyt
Planerade bombdåd
Sportbladets Simon Bank: Festen är slut - våldsmännen har vunnit
Nordin försökte lugna fansen
AIK:s ordförande och vd inte på plats
Huvudsponsorn: Vi tar helt avstånd från detta
De tvingades spela färdigt
Barnfamiljer flydde kaoset
"Hoppas de ställer krav på AIK"
Matchen var Hammarbys - men blev AIK:s
AIK:s straff: ingen publik
Samtliga gripna för Råsundabråket släppta
Beslut om AIK:s straff på fredag
"Jag skäms inte över att vara AIK:are"
"Säpo måste kopplas in"
Huliganerna allt yngre
Vi vill inte ha hit AIK-fansen
Efter krisen vill Lennart stanna
Reste bort - efter hoten
Hammarby kan överklaga- vill ha seger i efterhand
Förbundets dom kommer på fredag - AIK accepterar
"Vi måste hitta nya arbetsformer"
Sponsorerna flyr från AIK
Öis: Tomma läktare inget straff
Tänk om det var domaren & polisens fel
Spel inför tomma läktare på Råsunda - rena drömscenariot för AIK
"Därför startade matchen igen"
Sanny Åslund: Jag är bedrövad
Fängelsestraff hotar huliganer
"Poängavdrag vore bättre"
Blir det en konstitutionell kris också?
AIK:s straff: Böter och spel på tomma läktare
"Vi tycker att fotboll ska spelas inför publik"
Trelleborg släpper in AIK-supportrar
Polisen misstänker - bombmålet var AIK-bussen
- Det här är fruktansvärt
Norra Stå - en fruktad läktare
Straffet- en ekonomisk smäll för AIK
Hårdaste domen mot en klubb - någonsin
Örgryte: En fördel för oss med publik på Råsunda...
Portade på Råsunda - men här är AIK-fansen välkomna
Huliganerna är inte alls några arbetslösa killar på glid

Undrar ifall ärkebajjarna på blaskan åter kommer blunda och gömma sig? Jag gissar på det. Alla hatar oss!

*AIK underpresterar som vanligt. Hur kan man ha en så lojj inställning? Har inte sett matchen men att tappa poäng mot ett skitgäng som vraken så måste det bero på inställningen.

*Varför envisades personalen på Råsunda att gång efter annanvisa repris på den mycket tveksamma staffen? Uppviglingen  var ju tydligen total. Jag försvarar inte knarkarna på södra men jag har förståelse för deras ilska.

*D har flera gånger påpekat att min blogg är rörig. Taget ur blogg från D:

Mrs A var mycket nöjd med D Productions senaste produktion; The Weddingparty. Mycket glädjande. Har haft dåligt samvete i ungefär ett år för att jag inte fått något gjort med videobanden jag spelade in på hennes bröllopsfest. När hon och hennes Mr M2 var på mitt bröllop kände jag att det var dags att göra något. Bums. Det dåliga samvetet var nu inte längre hanterbart. Som lök på sillen så har man ju dessutom lärt sig lite nya tricks i videoredigeringsprogrammet. Gött, som nyblivne farsan Mr A3 skulle ha sagt. © D

Mrs A, Mr M2 och Mr A3. Tydligen så är det skillnad på äpplen och päron. I rest my case!


Kommentarer
Postat av: Mr Onemountain aka D aka Stor-Nazgûlen

Haha! Jo ser ju lite rörigt ut men jag tycker att jag blir orättvist behandlad när du lyft ur texten ur dess fina paketering. Mordor loves you. Stor-Nazgûlen vill dock ha dig på dagen. Helst...



Självmedveten som jag är så har inte min blogg hållit måttet på ett tag. Idag ska det ut och löpas och sen kommer det nya, friska och högkvalitativa inlägg. (flera i pipeline som det heter...) Så det så.



/D

2008-08-26 @ 16:19:52
URL: http://onemountainsplace.wordpress.com/
Postat av: é

Du, man blir faktiskt besviken när man ska läsa ytterligare ett givande inlägg här och så är det bara en massa sportdravel! Mera vardag mindre AIK! ;-)

2008-08-26 @ 19:36:51
Postat av: A

Håller helt och fullt med é!!!

2008-08-27 @ 22:29:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0